lisabergstrom

Phi Phi Islands

Kom på att jag inte skrev ett enda ord om Phi Phi Islands! Var där i kanske 5 dagar, och träffade ganska tidigt Marie från Kanda och Eren från Turkiet som jag genast blev väldigt tajt med. En utav dagarna åkte jag på en båtutflykt där man fick se Maya Bay där Leonardo Dicaprios film "the beach" är inspelad, denna var något av en besvikelse då det var proppat med turister, sen åkte vi även till en klippvägg där det klättrade omkring vilda apor samt till olika grottor och snorklade.

En annan dag vandrade jag och Maire upp till Viewing pointen, där man fick se hela Phi Phi. Ön är nämligen formad som ett timglas med berg på kanterna. Phi Phi var även en utav de platserna som blev allra mest drabbad av tsunamin så man kunde även se före och efter bilder från hur det såg ut. Sjukt hemskt. Var även en stor del av ön som fortfarande var under uppbyggnad.

Annars badade vi mest, kollade på eldshower eller thaiboxning och sen gick till en salsa bar på stranden på kvällarna. Gillade verkligen Phi Phi, det är så litet att inte det inte ens finns några bilar eller mopeder och jag gillar det, man kan gå överallt och är det lågvatten på ena stranden kan man bara gå över på fem minuter till nästa strand.

Jag, Marie och Eren. <3

Sista dagarna i Thai

Jaa, att blogga från Thailand gick ju sådär.. Men efter Koh Phangang hängde vi på Koh Tao i nästan en vecka till. Där chillade vi vid poolen, kollade på eldshower, tog massager, såg på dom otroligt fina solnedgångarna och å god mat. Efter det tog jag & Ulrika nattåget till Bangkok där vi hade två fullspäckade dagar med shopping. Första dagen åkte vi till weekend market klockan 7 på morgonen direkt efter nattåget och shoppade till 7 på kvällen. Weekend makret var en gigantisk marknad med allt från levis shorts till keramik elefanter! Ja ALLT fanns där! Så där övade vi på att pruta och kom även hem med mycket fint. Dagen efter åkte jag och Rebecca till olika exklusiva shopping malls, var kul att se den lite mer lyxiga sidan av Bangkok också. Vår sista middag i Thailand mötte vi upp Isabelle och Johanna som vi träffade på Koh Tao och åt en sista Pad thai. Sen på tisdagen avslutades min resa och jag tog flyget hem till Arlanda!

Half moon party

Hej har så mycket grejer att berätta om från Thai nu så delar upp det i lite olika delar så inte allt kommer på en och samma gång...

Men i lördags tog jag, Rebecka, Johanna & Isabelle båten från Koh Tao till Koh Phangang för att gå på det omtalade half moon partyt (vi ville egentligen gå på full moon men det passade inte riktigt in i vår reseplan så vi körde half istället).

Så det började med att vi gick till en otroligt fin och lyxig beach bar & restruang där det fanns pool och var fin utsikt över solnedgången i havet där vi åt middag. Sen satte vi oss på standen och mötte upp min vän från turkiet innan vi drog vidare och fick självlysande målningar över våra armar och ansikten. Vid 10 gick vi in till festival området som befann sig mitt ute i djungel, hur häftigt?? Där det fanns flera olika scener, tyvärr var det mest konstig techo-musik men till slut hittade vi ett ställe med RnB där vi dansade hela kvällen och morgonen och lämnade festen någon gång efter 6 när solen gått upp. Båten tillbaka till Koh tao tog vi klockan 8, och då kan jag ju säga att vi var något trötta haha. Men hade verkligen en superrolig kväll och rekommenderar folk att åka dit om dom kan tajma in det i resan.

6 månader hemifrån

Hej hörrni, sorry för sämst uppdatering men är för upptagen med att leva life här borta i Thailanad och tyvärr går alltid internet emot en här. Tro mig jag har försökt uppdatera men är bokstavligen omöjligt då det tar 2 timmar att ladda upp en bild, så då blir det lätt att man tappar lusten tyvärr..

Idag var det 6 månader sen lilla jag satte mig på ett flyg mot stora Sydney, helt sjukt egentligen hur fort tiden gått men samtidigt hur extremt mycket jag hunnit göra på detta 6 månader, jobbat i Sydney, rest östkusten, båtluffat i Thailand och självklart träffat otroligt otroligt mycket vänner från hela världen! Men resan är inte över än, en ynka vecka återstår och den ska jag ta vara på, först nu här i Koh Tao och sen blir sista stoppet Bangkok innan jag flyger hem till Arlanda. Känns helt surrealistiskt!

Två bilder från här på Koh Tao med lite nyfunna vänner, första bilden från ön Nang Yuan och andra från en superrolig pubcrawl vi gjorde några dagar sedan.

Ao Nang

Hejhej!
Sista dagen i Krabi åkte jag och Vendela ut på en dagsutflykt med longboat till 4 olika öar lite utanför Krabi där vi solade, badade, åt lunch och snorklade! Var otroligt fint och vi hade perfekt väder. Träffade även några danska tjejer som vi hängde med.

Efter Krabi åkte jag själv till Ao nang som ligger lite utanför men som är mycket mer turistigt (i bra bemärkelse denna gång) med massa små butiker med fina kläder med elefanter på haha. Hängde typ på stranden hela dagen och sen på kvällen hade hostelet anordnat gratis bbq och sen pubcrawl! Superbra sätt att lära känna nya människor så hängde mest med ett gäng från Kanada.